Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

De algemene voorwaarden zijn toepasselijk in verhouding tussen de “verkoper”, genaamd Addus, met maatschappelijke zetel te 8490 JABBEKE, Bremstraat 1A en BTW nummer BE0632.531.654 op naam van Jana De Lille.

En de klant die een aankoop verricht via de webshop, www.addus.be, hierna genoemd de “koper”.

ARTIKEL 1. VOORWERP

Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op de online verkoop via de webshop www.addus.be. Deze voorwaarden hebben als doel om de verkoopsmodaliteiten tussen Addus en de Koper te bepalen, inzake bestelling, service, betaling en levering.

De Verkoper bepaalt alle stappen die nodig zijn vanaf het plaatsten van een bestelling tot de opvolging van die bestelling tussen beide partijen.

ARTIKEL 2. BESTELLING

De online bestelling geplaatst door de Koper is slechts geldig wanneer deze een bevestiging per mail heeft ontvangen van de Verkoper. De Verkoper behoudt ten alle tijde het voorbehoud om mogelijke wijzigingen van het aangeboden product (prijszetting, productinfo, orderinformatie) door te voeren.

Door de bestelling en betaling te voltooien gaat de Koper automatisch akkoord met de algemene voorwaarden opgesteld door Addus.

ARTIKEL 3. PRIJSZETTING EN PRODUCTINFORMATIE

4.1. PRIJSZETTING EN ACTIES
Alle prijzen terug te vinden op www.addus.be zijn vermeld in EURO, inclusief 21% BTW en exclusief leveringskosten. Voor een bestelling gelden steeds de prijs en/of actie die op het moment van de bestelling worden vermeld op de webshop. De Verkoper behoudt ten alle tijde het voorbehoud om mogelijke wijzigingen van het aangeboden product (prijszetting, productinfo, orderinformatie) door te voeren. Indien na een korte tijd een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn, kan er in geen enkel geval aanspraak gemaakt worden voor een terugbetaling van het prijsverschil.

4.2. PRODUCTINFORMATIE

Addus tracht de productfoto’s zo duidelijk en waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Alle productinformatie over de artikelen betreft steeds indicatieve informatie en kleuren kunnen licht afwijken op de foto waar de Verkoper niet verantwoordelijk voor gesteld kan worden. Dit geldt ook voor eventule typefouten bij schriftelijke zaken (facturatie, briefwisseling en webshop).

Meer info over een product kan u steeds aanvragen via ons mailadres, info@addus.be of via telefoon +32474252622.


ARTIKEL 4. BETALING

Voor een veilige betaling werkt Addus samen met Mollie. Wij bieden volgende betaalmethodes aan: Bankcontact/Mister Cash, Ideal, Mastercard, Visa, PayPal of een klassieke bankoverschrijving. Na het plaatsen van een bestelling krijgen de Koper een factuur.


4.1. Betalingen via Bankcontact/Mister Cash, Ideal, Mastercard, Visa en Paypal

Wanneer de klant via één van desbetreffende methodes zijn/haar bestelling betaald, dan kan de betaling onmiddellijk worden geregistreerd en klaargemaakt worden voor verzending.

4.2. Betalen via bankoverschrijving

Kiest de klant voor deze optie dan krijgt hij/zij na het plaatsten van de bestelling een mail ter bevestiging met hierin onze betaalgegevens. In deze mail staat het bankrekeningnummer van Addus vermeld en het ordernummer. Het ordernummer dient telkens toegevoegd te worden aan de bankoverschrijving bij ‘mededeling’. Na ontvangst van betalen maken wij de bestelling zo snel mogelijk klaar.

Bij buitenlandse overschrijvingen moet ook ons BIC (SWIFT) en IBAN nummer vermeld worden.

BIC: GEBABEBB

IBAN: BE68 0018 7306 3734

Addus staat niet in voor transactiekosten aangerekend door de bank van de Koper.


ARTIKEL 5. LEVERING EN VERZENDING

5.1. Leveringstermijn

Addus garandeert een verzending binnen de 5 werkdagen na betaling. Wanneer het product (tijdelijk) uitgeput is, brengen we de Koper hiervan op de hoogte met het exacte levertermijn.

Addus werkt samen met Bpost voor het leveren van de bestelde items via de webshop. Verkoper kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen die worden opgelopen door derden, verlies van de artikelen tijdens vervoer of stakingen door Bpost of de gekozen vervoersmaatschappij.

De Koper is zelf verantwoordelijke voor het bezorgen van het correcte verzendadres aan Addus. Indien het adres foutief blijft te zijn kan Addus niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele extra kosten die kunnen aangerekend worden voor levering van het pakket op het juiste adres van de Koper.

Wanneer de goederen niet geleverd worden op het correcte adres opgegeven door de Koper binnen 30 dagen na bestelling, dan is de Verkoper verplicht de Koper hiervan op de hoogte te brengen. De Koper heeft dan ook het recht om de bestelling te annuleren.

Eventueel reeds betaalde sommen worden dan terugbetaald zonder interesten of extra vergoeding binnen de dertig dagen.

5.2. Verzendingskosten

Verzendingskosten voor aan huis levering binnen België hebben een vaste kost van 6,25EUR per bestelling. Bij een bestelling vanaf 65EUR zijn de verzendingskosten gratis.

Verzendingskosten buiten België worden meegedeeld in de laatste stap van de bestelling.

Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig.

ARTIKEL 6: HERROEPINGSRECHT

6.1. RUILEN/RETOURNEREN

De Koper is niet tevreden over zijn/haar aankoop dan valt deze onder het herroepingsrecht bij een aankoop op afstand. Hier staat beschreven dat de Koper een herroepingsrecht heeft van 14 kalenderdagen. Deze 14 dagen starten vanaf het moment van de levering.

Artikel 46 van de Wet betreffende Marktpraktijken en Consumentenbescherming, § 1.2. aanduidt:

“De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.”

De Koper is verplicht Addus schriftelijk op de hoogte te brengen van een ruil/retournering, dit kan via e-mail, info@addus.be. De Koper moet duidelijk beschrijven dat men afziet van de verkoop.

Vervolgens moet het pakket binnen het wettelijke termijn van 14 kalenderdagen terug in het bezit van de Verkoper zijn.

De Koper is zelf verantwoordelijk om de bestelling terug te bezorgen aan Addus met adres: Bremstraat 1A, 8940 JABBEKE en draagt daarbij zelf het risico van de verzending. Daarom raden wij aan om een extra toeslag te betalen aan het door u gekozen postorder bedrijf zodat het pakket verzekerd verzonden wordt. De verzendingskosten van de retour zijn dan ook voor de Koper.

De te ruilen goederen mogen geen enkel tekenen van gebruik vertonen noch beschadigd zijn. De Koper is geheel verantwoordelijk om het pakket verzendklaar te maken.

De Verkoper is verplicht binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van het pakket, de waarde van het pakket plus verzendingskosten terug te betalen.

Indien de producten schade hebben opgelopen door verzending of de verzending is zoekgeraakt dan is Addus niet aansprakelijk voor het terugbetalen van de goederen of een compensatie.

6.2. BESCHADIGINGEN

Addus controleert telkens de artikelen grondig alvorens we deze versturen. Ook zorgen wij voor een degelijke verpakking die het product zo goed mogelijk beschermen. De Koper verbindt zich ertoe de bestelling onmiddellijk te controleren bij levering.

Indien de Koper toch schade vaststelt aan de door hem/haar bestelde producten dan vragen wij de klant ons hier onmiddellijk van op de hoogte te brengen. Wij vragen de Koper ons hier schriftelijk van op de hoogte te brengen via info@addus.be, met een korte beschrijving van de beschadiging(en) en één of meerdere foto’s waarop de beschadiging(en) goed te zien zijn.

Wij raden de klant aan telkens de goederen grondig te controleren alvorens de postverpakking weg te gooien. Stuur dan ook nooit een pakket terug alvorens ons hiervan op de hoogte te brengen.

6.3. KLACHTEN

Heeft de Koper een klacht over Addus of één van haar producten, gelieve deze dan te sturen naar info@addus.be. Wij behandeling elke klacht met het grootste respect en trachten samen tot een oplossing te komen waar beide partijen zich in kunnen vinden.

ARTIKEL 7: WETTELIJKE GARANTIE

Alle producten aangeboden door Addus worden verkocht met de wettelijke garantietermijn van twee jaar. Bij een eventuele klacht die de Koper Addus hier schriftelijk, via e-mail (info@addus.be), vanop de hoogte te stellen. Het beschadigde artikel dient door de Koper terug te stuurt te worden en op diens verantwoordelijkheid naar volgend adres: Bremstraat 1A, 8490 JABBEKE.

Addus zal het desbetreffende product dan in ere herstellen of een geheel nieuw exemplaar bezorgen op het opgegeven adres van de Koper.

 

ARTIKEL 8: CADEABONNEN

Elke cadeaubon heeft een unieke code. De cadeaubon kan via mail verstuurd worden (geen verzendkosten) of via de post met een originele cadeauverpakking met meerprijs voor de Koper.

De unieke code kan slechts éénmalig gebruikt worden, dit wil zeggen dat het bedrag op de cadeaubon in één keer dient besteedt te worden. Een mogelijke restwaarde kan in geen enkel geval in geld terugbetaald worden.

Alle cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig en kunnen in geen geval ingeruild worden voor geld.

 

 

Bij eventuele geschillen tussen de Verkoper en de Koper is het Belgische recht van toepassing en zijn de rechtbanken van het gerechtelijke arrondissement Brugge bevoegd.